Startpunt: ligt aan de Zwanenburgseweg in Vlissingen nabij de parkeerplaats.

Parkeren: op het parkeerterrein aan de Zwanenburgseweg is dit gratis.

Horeca: op de route komt u langs eetcafé De Kanovijver.

Bewegwijzering: de route is aangegeven met het rode bloso teken.

Afstand: reeds ontwikkeld 33 kilometer, word nog iets uitgebreid.

De route brengt je door het Nollebos met veel single trail en kort stuurwerk. Na een kort verhard stuk word je wederom verwent met single trail en diverse TTF’s: North Shore, trapafdalingen en pumptrack. Met het zicht op de duinen volgt de route de groenstroken langs het natuurgebied van Staatsbosbeheer, hier worden regelmatig reeën gespot (na lange regelval zijn sommige stukken slecht begaanbaar). In de bossen bij Dishoek volgt men het fietspad richting een nieuw aangeplant bos van Staatsbosbeheer, via dit stuk gaat de trail verder via een ruiterpad tot aan klein Valkenisse. Vanaf hier voert een super mooie single trail u door een mooi stukje natuur met enkele bunkers (nu overnachten er vleermuizen in) dit stuk bos word ook wel: het verrassingsbos genoemd. U komt hier bij overblijfselen uit de tweede wereldoorlog de zogenaamde drakentanden uit. Een geliefd stuk wat een grote wens van ons was om in de route te krijgen staat op u te wachten. Eerst word u een trap voorgeschoteld, niet zomaar een trap maar eentje met 120 treden.

Als je eenmaal met je bike over je schouder boven bent aangekomen wacht u een prachtig uitzicht over de Walcherse kust. U ziet aan uw linkerzijde de Westerschelde, rechts van u het Walcherse binnenland maar voor u een prachtig stuk duinen met pittige klimmen en leuke afdalingen. LET OP: Dit stuk hebben we met goede afspraken erin gekregen en daar zijn we trots op! Maar één van de afspraken met de instanties is: het word eerst voor een jaar toegestaan en in deze periode word er regelmatig gekeken of alles goed gaat en geëvalueerd. Als er structureel problemen veroorzaakt worden die gevaar opleveren is de kans dus groot dat een geliefd stukje een NO GO word. We vragen jullie dus om de gedragscode in acht te nemen en deze te respecteren. We hebben genoeg borden geplaatst om elke gebruiker te informeren, zelfs in het Duits. Geniet op dit stuk maar pas aub je snelheid aan!

Na dit geweldige stuk rijden we weer het bosgebied van Staatsbosbeheer binnen via ruiterpaden, met uniek uitzicht over de Zeeuwse akkers met de Zeeuwse knollen in het weiland. Via een schelpenpad volgt de route in de richting van Biggekerke, onderweg mooie rustpunten met uitzicht op de duinen. Na het kruispunt bij Biggekerke te hebben overgestoken gaat de route eerst linksaf en word je een leuk trainings parcour voorgeschoteld. Korte klimmetjes, afdalingen en bochten volgen elkaar op, heeft u een ronde gedaan dan kunt u ervoor kiezen om deze nogmaals te rijden of u vervolgt de route rechtdoor het dorp in.

Als u het dorp uitrijd komt u langs Brasser´s Korenmolen en deze is de moeite waard om te bekijken en of om lekkere Zeeuwse streekproducten te kopen.De route volgt hier verharde binnenwegen door het Zeeuwse land richting Middelburg om via een bunker route in Vlissingen aan te komen.

Na deze verharde wegen word u in Vlissingen op een mooi trainings parcour te wachten, dit parcour bevat mooi klim en bochten werk waar je je hartslag weer omhoog kan halen. Dit parcour bezit een grote ronde en een kleine ronde die je na elkaar kan rijden. Als je klaar bent op dit parcour kan je je weg vervolgen en even lekker uittrappen richting het startpunt.